Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Voltix111
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:29, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
14. Wstawianie własnego kodu HTML
Zasadniczo WebMajster nie jest przeznaczony do pracy z kodem HTML. Jednak wielu użytkowników chce wprowadzić na swoją stronę kod sondy, webringu lub kod HTML systemu wymiany banerowej itp. - do tego potrzebna jest możliwość umieszczenia na stronie własnego kodu HTML.
Na procedurę wstawienia własnego kodu HTML składa się etap uzyskania kodu, skopiowania go do schowka i wklejenia w edytorze WebMajster i na koniec przetestowania działania strony na podglądzie oraz wprowadzenia ew. poprawek we właściwościach pola kodu HTML.
Każdy dokument HTML posiada następującą strukturę:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Tutaj jest tytuł</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<P>To jest jakaś treść.</P>
</BODY>
</HTML>
Kod strony musi być ograniczony znacznikami <HTML>...</HTML> - w ten sposób przeglądarka wie, że ma do czynienia z dokumentem HTML. Pomiędzy znacznikami <HEAD> i </HEAD> zapisywane są ustawienia, które nie pokazują się w oknie dokumentu, ale mają znaczenie dla wyświetlenia strony, np. znacznik <TITLE> definiuje tytuł strony - ten, który pojawia się na pasku tytułu twojej przeglądarki. Obszar pomiędzy znacznikami <BODY> i </BODY> zawiera całą widoczną w oknie przeglądarki treść strony.
Znaczniki ustawia się przed i za danym fragmentem tekstu. Np. aby poinformować przeglądarkę, że określony fragment należy wyświetlić czcionką pogrubioną, należy "objąć" tekst znacznikami: <B>tekst pogrubiony</B>. Język HTML zawiera oczywiście wiele innych znaczników, które pomagają sformatować stronę, tekst na stronie oraz grafikę. HTML zawiera znaczniki umożliwiające osadzanie na stronie odnośników do innych stron, formularzy oraz rozmaitych składników multimedialnych.
WebMajster podczas budowania strony tworzy kod HTML, w tym sekcję <HEAD> … </HEAD> oraz <BODY> … </BODY>. Poprzez narzędzie Wstaw - Kod HTML można wprowadzić własny kod HTML, który powinien znajdować się wewnątrz sekcji <BODY>. Jeśli kod jest bardziej skomplikowany, np. wymaga modyfikacji sekcji <HEAD> - nagłówka strony - należy odpowiedni fragment kodu wstawić do strony poprzez menu Strona – Head i wstawić go w pole edycji nagłówka. W pole edycji nagłówka wstawia się najczęściej funkcje języka JavaScript oraz definicje arkuszy stylów.
Aby wstawić na stronie własny kod HTML:
1. Skopiuj zaznaczony kod HTML do schowka za pomocą skrótu klawiszowego ctrl+insert lub ctrl+c.
2. W edytorze WebMajster z menu Wstaw wybierz polecenie Kod HTML. Otworzy się okno dialogowe Kod HTML.
3. Wklej do okienka skopiowany fragment kodu HTML za pomocą skrótu klawiszowego shift+insert lub ctrl+v.
4. Kliknij OK. W polu edycji pojawi się pole . Możesz użyć myszki, aby zmienić położenie i rozmiar pola zawierającego kod HTML.
Aby wstawić do nagłówka strony własny kod:
1. Skopiuj zaznaczony kod do schowka za pomocą skrótu klawiszowego ctrl+insert lub ctrl+c.
2. W edytorze WebMajster z menu Strona wybierz polecenie HEAD. Otworzy się okno dialogowe Blok <head>…</head> – rys. 14-1.
3. Wklej do okienka skopiowany kod za pomocą skrótu klawiszowego shift+insert lub ctrl+v.
4. Kliknij OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Voltix111
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:30, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
KOD Java Script
Istnieją przykłady JavaScript, które wymagają zdefiniowania pewnych funkcji w nagłówku i następnie wywołania ich podczas ładowania strony do przeglądarki. Wywołanie takich funkcji możliwe jest przez wstawienie do znacznika <body> atrybutu OnLoad, którego wartością będzie nazwa funkcji. WebMajster umożliwia wywołanie zdarzenia Onload. Na przykład jeśli w nagłówku umieszczono kod funkcji o nazwie function showtime() i funkcja ta powinna być wywołana wraz ze zdarzeniem OnLoad, to w kodzie HTML zapis wygląda następująco:
<body onLoad="showtime()">
W WebMajstrze funkcję showtime() wywołuje się po wpisaniu jej nazwy do pola OnLoad okna dialogowego Właściwości strony.
Aby wywołać funkcję ze zdarzeniem OnLoad:
1. Kliknij przycisk na pasku narzędziowym
- lub -
2. z menu Strona wybierz polecenie Właściwości. Otworzy się okno dialogowe pokazane na rysunku 14-2.
3. Wstaw nazwę funkcji w pole OnLoad.
4. Kliknij OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Voltix111
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:31, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Jak wykonać własny pasek nawigacyjny?
Pasek nawigacyjny domyślnie używany w naszym systemie jest "czystym" kodem HTML bez jakichkolwiek modyfikacji i upiększeń.
Właściciel webringu może zmodyfikować pasek nawigacyjny dla swojego webringu. Powinien zalogować się do systemu jako administrator i wybrać z głównego menu po lewej stronie łącze "dostosuj formularz". Otwarta strona pozwala na trzy akcje:
* dostosować wygląd strony akcesyjnej pierścienia - można określić kolor jej tła, kolor tekstu, łączy oraz już odwiedzonych łączy. Dodatkowo tu właśnie można wskazać naszemu systemowi indywidualne logo webringu w rozmiarze 50x50 px i formatach *.gif lub *.jpg.
* powiadomić uczestników webringu o zmianie wyglądu paska nawigacyjnego
* dostosować pasek nawigacyjny do własnych oczekiwań - patrz poniżej.
W textarea paska nawigacyjnego zobaczyć można jego podstawową postać - uniwersalną w całym naszym systemie:
<!--webring_start//-->
To jest webring <a href="{url}"> {ring_title} </a>,
<!--line0--> <a href="{server}sendmail?id={ring_id}"> <!--line0//-->
list do właściciela</a>.<br>
[ <!--line1--> <a href="{server}nav?ring_id={ring_id}&sid={site_id}&nav=3"> <!--line1//--> trzecia do przodu </a> |
<!--line2--> <a href="{server}nav?ring_id={ring_id}&sid={site_id}&nav=-1"> <!--line2//--> poprzednia </a> |
<!--line3--> <a href="{server}nav?ring_id={ring_id}&sid={site_id}&nav=1"> <!--line3//--> następna </a> | <!--line4--> <a href="{server}nav?ring_id={ring_id}&sid={site_id}&nav=-3"> <!--line4//--> trzecia do tyłu </a>| <!--line5--> <a href="{server}nav?ring_id={ring_id}&sid={site_id}&nav=l"> <!--line5//--> przypadkowa </a> | <!--line6--> <a href="{server}list?ring_id={ring_id}"> <!--line6//--> lista stron </a> ] <!--line7--> <a href="http://webring.republika.pl"> <!--line7//--> Webring Republiki WWW </a> <!--webring_end//-->
Ten kod możesz obudować znacznikami HTML. Jedna rzecz jest ważna: nie możesz utracić nawigacji w webringu. Pod żadnym pozorem nie możesz usunąć ani zmodyfikować linii komentarzy oraz zawartości odnośników np. "{server}nav?ring_id={ring_id}&sid={site_id}&nav=3".
Zawartość odnośników jest pokazana w panelu administracyjnym w postaci zmiennych. Internauta dodając witrynę do webringu otrzymuje pocztą elektroniczną wygenerowany, niepowtarzalny kod, który pasuje tylko do jego strony w tym konkretnym webringu. Czyli zmienne np. "{server}nav?ring_id={ring_id}&sid={site_id}&nav=3" są już wypełnione odpowiednimi wartościami. Tu - w panelu administracyjnym nie wolno ich modyfikować. Więcej o pasku nawigacyjnym dla uczestnika znajdziesz tu >>[x]
Jak obudować szkielet paska nawigacyjnego znacznikami HTML?
Rozsądnie jest wykonać to w dwóch krokach. Po pierwsze, skopiować ten szkielet paska z panelu nawigacyjnego i najpierw lokalnie wykonać na nim potrzebne operacje modyfikacji. Po drugie, sprawdzić, czy tak zmodyfikowany pasek działa prawidłowo - np. na własnej stronie założyciela - oczywiście wcześniej musi tam być już wygenerowany pasek dla tej konkretnej strony. Jeśli testy przebiegną pomyślnie, to po ponownym wejściu do panelu administracyjnego należy w textarea paska nawigacyjnego wkleić nowy szkielet. Zwracam uwagę, iż ma to być szkielet ze zmiennymi i komentarzami takimi, jak je zastaliśmy (porównaj wyżej).
Jeżeli przykładowo łącza tekstowe "poprzednia" | "następna" itd. zastępujesz grafiką, to miej na uwadze, iż grafika, którą tam umieszczasz musi być już na jakimś serwerze i ścieżka do niej musi być podana jako bezwzględna: np. [link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli jesteś właścicielem webringu i modyfikowałeś pasek nawigacyjny, to powinieneś zwrócić szczególną uwagę na raporty spójności webringu. Błędy odnotowane w tych raportach mogą brać się z wadliwego przygotowania przez ciebie kodu HTML paska nawigacyjnego lub tego, że uczestnicy nie pobrali właściwego kodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Voltix111
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:33, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Mam stronę na serwerze, ale w przeglądarce pojawia się tylko komunikat: 'index coś tam' i lista plików.??
W katalogu głównym twojego konta nie ma pliku 'index.html', a jest to wymagane w Republice [link widoczny dla zalogowanych] Jeśli go nie ma - widzisz to, co widzisz. Zapraszamy do przeczytania artykułu: "Co to jest 'index.html'?"
Często taki zapis na koncie jest rezultatem użycia programu "Kreator publikacji w sieci Web". Wówczas prosimy zapoznać się z artykułem na ten temat. Wyjaśnia problem i podpowiada, co zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Voltix111
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:34, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Nie chce mi działać "licznik odwiedzin"
Najczęstsze przyczyny takiego zjawiska:
* linia z kodem HTML do licznika jest 'złamana', co powoduje wadliwe działanie licznika. Otwórz plik *.html (np. w 'Notatniku') tak, aby linia z kodem była w całości rozwinięta i popraw ją.
* wadliwie przekopiowałeś kod z naszych stron. Powtórz całą procedurę zakładania licznika i dopilnuj, aby przekopiowany kod był kompletny. Szczegółowe wyjaśnienie podobnych problemów znajdziesz także tutaj: O tym, jak wstawiliśmy licznik i co było później.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Voltix111
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:46, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Nie chce mi działać "licznik odwiedzin"
Najczęstsze przyczyny takiego zjawiska:
* linia z kodem HTML do licznika jest 'złamana', co powoduje wadliwe działanie licznika. Otwórz plik *.html (np. w 'Notatniku') tak, aby linia z kodem była w całości rozwinięta i popraw ją.
* wadliwie przekopiowałeś kod z naszych stron. Powtórz całą procedurę zakładania licznika i dopilnuj, aby przekopiowany kod był kompletny. Szczegółowe wyjaśnienie podobnych problemów znajdziesz także tutaj: O tym, jak wstawiliśmy licznik i co było później.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Voltix111
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:08, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Co to jest "index.html" i co to jest "Strona w budowie"?
Plik o nazwie index.html (lub index.htm) pełni rolę domyślnie startową dla danej witryny. Jeśli plik o takiej nazwie znajduje się na koncie, to właśnie ta strona zostanie automatycznie wyświetlona po wywołaniu adresu witryny. Należy pamiętać, aby swoją startową stronę w serwisie zawsze nazywać index.html (lub index.htm), nie używając wielkich liter i umieszczać ją zawsze w katalogu głównym swojego konta.
Uwaga: Jeżeli na koncie równocześnie znajdują się dwa pliki: jeden o nazwie index.html, drugi o nazwie index.htm, to plik index.html ma pierwszeństwo wyświetlania przed plikiem index.htm i będzie pełnił rolę pliku startowego.
Jeżeli pod wybranym adresem widoczna jest standardowa strona zatytułowana Strona w budowie oznacza to, że:
1. na koncie WWW znajduje się plik o nazwie index.html automatycznie zapisany zaraz po założeniu konta [link widoczny dla zalogowanych] Na miejscu pliku zapisanego automatycznie przez serwer opublikuj własną stronę startową o nazwie index.html. Nowy plik nadpisze stary. Później, aby odświeżyć stronę, zastosuj w przeglądarce KILKA RAZY do skutku skrót klawiszowy [CTRL]+[F5].
-- lub --
2. jest to wynik braku w katalogu głównym konta WWW strony o nazwie index.html lub index.htm. Nie zezwalamy na wyświetlanie otwartych katalogów, jest to skutek włączenia dodatkowych zabezpieczeń na serwerze [link widoczny dla zalogowanych] Komunikat nie będzie się pojawiał, kiedy na koncie WWW zostanie zapisana WŁASNA strona index.html lub index.htm.
* Pomoc na temat publikowania na koncie WWW »
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Voltix111
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:12, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Praca z szablonami
Szablony oferowane razem z edytorem WebMajster mogą być wykorzystane jako pomoc w szybkim utworzeniu strony lub jako pewnego rodzaju instrukcja, jak wykorzystać poszczególne narzędzia WebMajstra. W tym drugim wypadku polecamy otwarcie szablonu w edytorze i uważne przyjrzenie się, jak zostały wykorzystane poszczególne obiekty. Należy np. sprawdzić ich ustawienia w oknie dialogowym Właściwości, zanalizować kolejność wstawiania obiektów do szablonu i wreszcie zobaczyć jakie skutki przyniesie w końcowym dokumencie "eksperymentowanie" i wprowadzanie zmian w szablonie.
Pracę z gotowym szablonem można rozpocząć zaraz po uruchomieniu edytora WebMajster lub później.
Aby otworzyć gotowy szablon:
1. Z menu Plik wybierz polecenie Szablon.
2. W oknie dialogowym Otwórz szablon wybierz z listy nazwę szablonu i naciśnij przycisk OK.
Praca z szablonem polega na wymianie standardowych tekstów, usuwaniu niechcianych elementów, dodawaniu nowych i modyfikowaniu istniejących (rys. 16-1).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Voltix111
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:14, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Podstawowe kody html te kody musi znać każdy webmaster!!
<body>
<html>
<body>
<html>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Voltix111
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:21, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Wykorzystanie multimediów
W tym rozdziale:
9. Wykorzystanie multimediów
9.1. Typy multimediów
9.2. Import własnych multimediów
9.3. Określanie właściwości elementu multimedialnego
9.4. Podgląd strony zawierającej multimedia
Współczesne strony WWW często wykorzystują efekty multimedialne. Dźwięk, ruchome obrazy, animacje ożywiają statyczne strony WWW i nadają im bardziej dynamiczny charakter. Jednak w każdym przypadku należy bardzo rozsądnie podchodzić do kwestii umieszczenia na stronie elementów multimedialnych. Jeśli celem jest wyłącznie uzyskanie efektu ożywienia nieciekawej strony, to gorąco odradzamy takie postępowanie. Nieprzemyślane użycie multimediów może bowiem tylko zirytować potencjalnego gościa strony WWW w treści niewiele oferującej, za to nadmiernie obarczonej dźwiękiem i ruchomym obrazem. Przed umieszczeniem na stronie WWW elementu multimedialnego należy zatem rozważyć, w jakim stopniu ich zastosowanie spełnia kryteria: celowości, dostępności i legalności.
Celowość
Oczywistym uzasadnieniem umieszczenia elementu multimedialnego może być prezentacja własnej twórczości lub zobrazowanie i uzupełnienie informacji tekstowych na stronie [link widoczny dla zalogowanych] Innym uzasadnieniem może być zamiar stworzenia dodatkowego klimatu, nastroju na stronie WWW (np. przez zastosowanie odpowiedniego tła dźwiękowego). Jeżeli jednak celem jest zwykłe efekciarstwo, to lepiej zrezygnować z umieszczenia na stronie elementu multimedialnego. W sieci krąży sporo filmików, animacji i muzyki - materiałów wątpliwej jakości, które są powielane na tysiącach witryn, a więc są opatrzone, osłuchane i przez to banalne.
Dostępność
Materiały multimedialne są zazwyczaj plikami o dużych rozmiarach. Jeśli ich ściągnięcie ze strony będzie trwało długo, to wielu internautów zrezygnuje z odwiedzenia trudno dostępnej witryny. Szczególnie uciążliwe jest wykorzystanie ciężkiego pliku muzycznego jako tła dźwiękowego. Pobieranie pliku tła dźwiękowego jest włączane automatycznie razem z otwarciem strony zawierającej ten element. Gość takiej strony jest więc zmuszony do pobrania pliku dźwiękowego i nic nie może zrobić, aby uniknąć długotrwałego otwierania strony. Może najwyżej z takiej strony szybko uciec. Podobnie jest z muzyką i filmami osadzanymi na stronie, to znaczy udostępnianymi za pomocą "wtyczek", które umożliwiają sterowanie odtwarzaniem filmu lub dźwięku prosto ze strony [link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli więc autor witryny koniecznie chce udostępnić pliki multimedialne w przedstawiony sposób, powinien zadbać o to, aby plik multimedialny nie miał wielkich rozmiarów. Dobrym sposobem jest używanie jako tła dźwiękowego "lekkich" plików typu MID lub taka prezentacja multimediów, aby na stronie pokazywać tylko niewielką próbkę, natomiast cały plik multimedialny udostępnić w postaci pliku do pobrania (patrz rozdział Odsyłacze do różnych typów plików). Warto zaopatrzyć się w program (np. PowerArchiwer lub WinRAR), który z pliku typu MP3 lub MPEG zrobi samorozpakowujące się archiwum, automatycznie pocięte na mniejsze kawałki i automatycznie spajane w całość po pobraniu. Jest to polecane rozwiązanie, ponieważ nie jest istotne, czy będzie pobierany jeden plik o wadze 3 MB, czy trzy o wadze 1 MB, a w takim przypadku pobieranie pliku będzie szybsze, ponieważ można wówczas otworzyć trzy równoległe transmisje.
Legalność
Nie można zapisywać na koncie i udostępniać na stronie WWW archiwów, oprogramowania ani plików multimedialnych, jeśli nie posiada się do nich prawa właściwości lub nie jest ich autorem. Można na stronach WWW umieszczać materiały multimedialne, co do których istnieje pewność, że są materiałami typu freeware lub na publikację uzyskało się udokumentowaną zgodę autora lub właściciela praw autorskich oraz oczywiście można umieszczać bez ograniczeń utwory własnego autorstwa.
żRÓDŁO onet.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jebiematki
Gość
|
Wysłany: Czw 10:16, 25 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
ty skurwysynu jebcumatki
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|